Jak zaujmout zákazníka. Znáte AIDAM?!

Cože?! Snad eidam, ne?!

Ale kdepak. Opravdu A-I-D-A-M. Nezbytná součást každého podnikání, bez které jste prostě nahranímůžete to zabalit. Jako vážně.

A-I-D-A-M jsou počáteční písmena 4 anglických slov, na která můžete narazit v článcích o marketingu. To páté M jsem si dodala já. Protože je velmi důležité a aby se (vám) to lépe pamatovalo. Ráda si věci zjednodušuji. Když ovládnete těchto pět písmen, máte v byznysu téměř vyhráno.

A jako attention ⇒ upoutat POZORNOST

Upoutejte pozornost

„Pozor, pozor, na druhou kolej přijíždí vlak.“ Popravdě už je to dost ohrané, měli by to změnit, protože už je nikdo neposlouchá. A přesně tak to funguje u zákazníků. Když nebudete zajímaví, ve změti reklam se prostě ztratíte.
Buďte jiní! Buďte zábavní! Buďte tvůrčí! Buďte nepřehlédnutelní!
Pomozte si sloganem, grafikou, obrázkem, videem, …
Ale stále se držte poselství, které chcete sdělit.
Vyvolejte ZVĚDAVOST, aby klikli. Jinak je pohltí jiný obsah a ztratíte je.

I jako interest ⇒ zajistěte si ZÁJEM

Zajistěte si jejich zájem

Zákazník zbystřil a teď je potřeba ho neztratit hned v úvodu vaší nabídky. První pohled a dojem není důležitý jen u lidí, ale i u článků, inzerce nebo příspěvků na Facebooku.
Nejprve podchyťte problém zákazníka. Musí se vžít do situace a říci si: „Tady mě znají. Jak to sakra mohou vědět? Přesně to se mi děje.“ A krásně tak přecházíme k následujícímu kroku.


D jako desire ⇒ nejlépe palčivá TOUHA 

Ať po vašem produktu touží

Zákazník už ví, že vy víte. Že znáte jeho problém a už nedočkavě čeká, že mu dáte řešení. A taky, že ano. Váš produkt nebo službu!
Možná ještě váhá a pochybuje a od toho jste tu vy, abyste mu dali pádné argumenty a důvody, aby koupil. A víte, jaké to jsou?
Něco, co jeho život zjednoduší, zlepší, ulehčí, pomůže mu od problémů, které jste nastínili na začátku.
Bez ohledu na cílovku zákazníci vždy mají 2 důvody ke koupi. Morální a ekonomický. Chtějí být lepší a zároveň myslí na sebe, co jim to přinese.

A jako action ⇒ je potřeba to završit AKCÍ, tzn. kliknout na tlačítko

Napovězte jim, co mají udělat

Nemusí to být vždy koupit, může to být registrace k webináři, stažení magnetu, každopádně jste ho dovedli tam, kam jste potřebovali, tak si to nyní nezkazte nějakými kudrlinkami, omáčkami a nejasnostmi.

Dejte mu jasně najevo, co má udělat. OPRAVDU JASNĚ! Lidi jsou nevyzpytatelní, takže ideálně přesně napsat, co mají udělat. „Přihlaste se na webinář kliknutím na tlačítko.“  A na tlačítko jednoznačné nápisy. „Koupit.“ „Zarezervovat si termín.“

Žádné „vložíme do košíčku“ nebo „dáme si kávičku a u konzultace si o tom popovídáme“.
Pokud s nimi komunikujete v chatu na automat a potřebujete, aby klikli na tlačítko, buďte ještě důraznější. Nebo vám místo klikání na tlačítko, budou odepisovat a chatbot nebude vědět, co má udělat.

M jako must pay (must have) ⇒ poslední krok MUSÍ TO MÍT, chce to tak moc, že zaplatí, přijde na webinář, …

A to nejdůležitější

Určitě to sami znáte. Uděláte objednávku, není možnost platby kartou nebo ji zrovna nemáte po ruce a zapomenete.
To samé zákazník. Připomeňte mu v upomínkovém e-mailu nebo ve zprávě v chatu, proč se rozhodl si produkt/službu koupit. Jaké důvody ho vedly k tomu, aby se přihlásil na webinář. Co vše najde, dozví se a pomůže mu vyřešit váš magnet, který si nechal poslat, ale ještě ho nestáhl a neotevřel. Jaký bude jeho život, když si produkt/službu pořídí.
Opět vyvolejte zájem, potřebu a akci k zaplacení objednávky.

Je to jednoduché, že? Zapamatujte si slovo AIDAM, když budete psát na sítě, e-mail nebo článek, nezapomeňte na něj.

Znali jste zkratku AIDA(M)?
A co vám dělá největší problém při psaní článků, inzerátů nebo příspěvků? 

Aplikace, která vás nenechá ve štychu ohledně obsahu

Pokud jsou to nápady na příspěvky, stáhněte si zdarma aplikaci Succesmind, kde najdete tipy na příspěvky na sociální sítě, a tak už nikdy nebudete bezradní, co zase na ty sítě dávat. Aplikace vám navíc eviduje, na jakou sociální síť jste příspěvek dali a zda to byl klasický příspěvek, reel nebo story.

Ale pozor!
Neomezujte se jen na příspěvky, tipy vám mohou sloužit i jako inspirace na reels, e-maily nebo na články.
V aplikaci najdete 8 oborů (finance, krása, zdraví, drogerie, MLM nábor, …) a u každého 5 témat. Obory budou nadále přibývat. 

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích, automatizace a recyklace obsahu na sítích, automatizace prodeje a prodejních funnelů; mentor MLM online bez spamu
Komentáře