3 nejčastější chyby při propagaci zdarma

Zase máte zaplatit balík za reklamu na Facebooku?
Chcete na FB vydělávat a ne plnit pokladničku Marka Zuckerberga?

Facebook vám nabízí možnosti, jak se propagovat zdarma. Ale často vidím, že je jako podnikatelé vůbec nevyužíváte. A přitom máte tolik prostoru, jak být vidět a získávat nové fanoušky a zákazníky zdarma.

Podívejme se na 3 nejčastější chyby, které se pravidelně opakují.

PRVNÍ CHYBAváš profil

Máte pocit, že váš profil je vaše soukromí a nikomu do něho nic není. Ano, máte pravdu, do soukromí možná ne, ale pokud chcete prodávat, musí se lidi přes profil dostat na váš byznys. Váš byznys nemůže být v tomto ohledu anonymní, jinak se zbytečně připravujete o zákazníky a objednávky.

DRUHÁ CHYBAšpatné úvodní fotky

Mrháte prostorem, který vám nabízí úvodní fotka. Často vidím louku, les, děti. Chápu, milujete je, chcete se pochlubit. Ale na úvodní fotce můžete mít i koláž, kde se dozvím taky o vašem podnikání.

Nezapomínejte, že úvodní fotka a profilová je to první, co člověk vidí, když přijde k vám na profil nebo fanpage.

A s tím souvisí ještě jedna chyba.
Vaše úvodní fotky jsou na mobilu oříznuté, a tak vám chybí kus hlavy nebo textu, který měl plnit funkci magnetu a oslovit lidi. Šablony v Canvě jsou dělané pro pc, ale s mobilem se tam jaksi nepočítalo, nebo se zapomnělo.

Stáhněte si šablony úvodních fotek zdarma a vytvořte si dokonalé magnety pro návštěvníky vašeho profilu, fanpage nebo skupiny.

TŘETÍ CHYBA – nevyužíváte skupiny

Spoléháte se na to, že jste si založili FB stránku a že se k vám noví zákazníci jen pohrnou. Jenže o ni o ní neví. Vaše fanpage není středobodem Facebooku.

Ale vaši zákazníci jsou v různých skupinách. Najděte ty skupiny a vstupte do nich. Navazujte kontakty, pomáhejte komentáři, které se týkají vašeho oboru. Takto získaní zákazníci mají mnohem větší hodnotu. Už je zde vybudovaná důvěra a vztah. Ke koupi produktu vede mnohem kratší cesta, než přes reklamu. A zdarma.

V mnoha skupinách taky můžete vložit odkaz a cílovou skupinu pozvat na vaši fanpage, skupiny nebo blog. Zjistěte si, kde je to dovolené a této možnosti využívejte. S rozumem. A vždy zareaguje více lidí, když je příspěvek zábavný, odlišný nebo přináší hodnotu. Díky tomu chtějí více a začnou vás sledovat. Předávejte hodnotný obsah, a tak se stanete magnetem na zákazníky.

Ale nezapomeňte, že když si povedete lidi na vaši fanpage nebo skupinu, měli byste mít skvělé úvodní fotky, aby zaujaly a nalákaly vaše nové potenciální zákazníky ke sledování a následně ke koupi. Nekažte si svůj marketing oříznutými fotkami na mobilu.

Bez šablon – obrázek vlevo☹️, se šablonami – obrázek vpravo.

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích, automatizace a recyklace obsahu na sítích, automatizace prodeje a prodejních funnelů; mentor MLM online bez spamu
Komentáře