3 nejčastější chyby při propagaci zdarma

Zase máte zaplatit balík za reklamu na Facebooku?
Chcete na FB vydělávat a ne plnit pokladničku Marka Zuckerberga?

Facebook vám nabízí možnosti, jak se propagovat zdarma. Ale často vidím, že je jako podnikatelé vůbec nevyužíváte. A přitom máte tolik prostoru, jak být vidět a získávat nové fanoušky a zákazníky zdarma.

Podívejme se na 3 nejčastější chyby, které se pravidelně opakují.

PRVNÍ CHYBAváš profil

Máte pocit, že váš profil je vaše soukromí a nikomu do něho nic není. Ano, máte pravdu, do soukromí možná ne, ale pokud chcete prodávat, musí se lidi přes profil dostat na váš byznys. Váš byznys nemůže být v tomto ohledu anonymní, jinak se zbytečně připravujete o zákazníky a objednávky.

DRUHÁ CHYBAšpatné úvodní fotky

Zaujmete nebo odradíte?

Mrháte prostorem, který vám nabízí úvodní fotka. Často vidím louku, les, děti. Chápu, milujete je, chcete se pochlubit. Ale na úvodní fotce můžete mít i koláž, kde se dozvím taky o vašem podnikání.

Nezapomínejte, že úvodní fotka a profilová je to první, co člověk vidí, když přijde k vám na profil nebo fanpage.

A s tím souvisí ještě jedna chyba.
Vaše úvodní fotky jsou na mobilu oříznuté, a tak vám chybí kus hlavy nebo textu, který měl plnit funkci magnetu a oslovit lidi. Šablony v Canvě jsou dělané pro pc, ale s mobilem se tam jaksi nepočítalo, nebo se zapomnělo.

Stáhněte si šablony úvodních fotek zdarma a vytvořte si dokonalé magnety pro návštěvníky vašeho profilu, fanpage nebo skupiny.

TŘETÍ CHYBA – nevyužíváte skupiny

Spoléháte se na to, že jste si založili FB stránku a že se k vám noví zákazníci jen pohrnou. Jenže o ni o ní neví. Vaše fanpage není středobodem Facebooku.

Ale vaši zákazníci jsou v různých skupinách. Najděte ty skupiny a vstupte do nich. Navazujte kontakty, pomáhejte komentáři, které se týkají vašeho oboru. Takto získaní zákazníci mají mnohem větší hodnotu. Už je zde vybudovaná důvěra a vztah. Ke koupi produktu vede mnohem kratší cesta, než přes reklamu. A zdarma.

V mnoha skupinách taky můžete vložit odkaz a cílovou skupinu pozvat na vaši fanpage, skupiny nebo blog. Zjistěte si, kde je to dovolené a této možnosti využívejte. S rozumem. A vždy zareaguje více lidí, když je příspěvek zábavný, odlišný nebo přináší hodnotu. Díky tomu chtějí více a začnou vás sledovat. Předávejte hodnotný obsah, a tak se stanete magnetem na zákazníky.

Ale nezapomeňte, že když si povedete lidi na vaši fanpage nebo skupinu, měli byste mít skvělé úvodní fotky, aby zaujaly a nalákaly vaše nové potenciální zákazníky ke sledování a následně ke koupi. Nekažte si svůj marketing oříznutými fotkami na mobilu.

Bez šablon – obrázek vlevo☹️, se šablonami – obrázek vpravo.

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích, automatizace a recyklace obsahu na sítích, automatizace prodeje a prodejních funnelů; mentor MLM online bez spamu
Komentáře