„A jéjé, už jsem 3 dny nic nedávala na instáč. A o fejsu vůbec nemluvím! Co tam sakra dneska dát?!“ Honí se vám taky tyto myšlenky hlavou? Pokud ne, gratuluji a číst dál nemusíte.
Pokud ano a nemáte ve zveřejňování příspěvků systém a dáváte je na své sociální sítě, jak si zrovna vzpomenete, nikam neodcházejte a čtěte bedlivě dál. Ukážu vám způsob, jak mít obsah pravidelně a jak ho netvořit a nevymýšlet dlouhé hodiny!
Nejprve si, ale vysvětleme, proč je to tak důležité.
Všechny, bez výjimky! Bez našeho obsahu by na nich nic nebylo a nikdo by na ně nechodil. A i když se říká, že se dosahy neustále snižují, pravidelností si přece jen vysloužíte malé +. Ale zapomeňme na algoritmy, dosahy.
Nejsme na sítích kvůli FB, IG atd, ale kvůli sledujícím a zákazníkům. A oni se těší na vaše příspěvky, ale pokud dáte jeden za uherský rok, tak neví, kdy je čekat a časem si najdou konkurenci s vaším tématem.
TIP č. 1 : Publikujte příspěvky se stejným tématem jen v jeden den. Lidi si tak příspěvek najdou, i když jim nebude ukázán. Já třeba takto dávám pravidelně video návody a vysílám živě. Legálně obcházím algoritmy FB. I když se příspěvek neukáže, lidi si ho dohledají.
Nedáváte obsah? Nejste vidět? Zapomíná se na vás!
Lidi dnes na Soc. sítích „žijí“, hledají, nakupují. Nemusíte trávit na sítích několik hodin denně, ale mějte obsah, který se o budování vašeho jména postará za vás. Podívejte se zpětně na to, co jste už vytvořili a co byste mohli opět použít, protože je to stále aktuální. Nemusíte publikovat obsah denně, stačí 3x týdně, ale hlavně pravidelně.
TIP č. 2: Vytvořte nadčasové příspěvky, oprašte starší články, zaktualizujte návody a videa, všude doplňte náhledové fotky s vaším obličejem a šup s tím opakovaně ven. Sítě se „nažraly“ a vy jste s tím strávili minimum času. Anebo taky žádný, pokud máte šikovnou asistentku nebo obsah automatizovaný. Všude jste vidět a nezapomíná se na vás, i když jste už půl roku na FB nebyli.
Často slyším na konzultacích, že to přece nejde obsah recyklovat, že už to lidi viděli a bude to trapné. Nikdo to nebude číst. Budou si myslet, že je šidím. Pomalu, pomalu, tak horké to nebude!
TIP č. 3: Vytvořte si tématické dny. Jak jsem psala výše, lidi tak budou snáze vědět, v jaký den jaký obsah se na stránce objeví a i když jim FB váš příspěvek neukáže, najdou si ho sami. Pak nebudete muset řešit algoritmy. Ale i to se dá podpořit. Bez reklamy.
Moje nejvíc nejoblíbenější část přípravy obsahu. Protože je poslední a maká za mě měsíce i roky.
Když už máte připravené příspěvky, můžete je naplánovat na FB v Business Suite na FB i IG a po nějaké době to opět zopakovat, ale je to jen jednorázové naplánování.
Co se týče plánování do skupin, vím, že si lidi dost stěžují, že to zlobí. Navíc FB neustále mění plánovač a nedá se na něj spolehnout na 100 %.
Nebo to udělejte jako já. Vybrala jsem si aplikaci, která umí recyklovat a všechny příspěvky plánuji zde. Mohu tak na jednom naplánovat obsah na FB stránku, do FB skupiny, na LinkedIn, Instagram, Twitter a Pinterest.
Velkou výhodou je, že jednou nahraný obsah se automaticky recykluje a nemusíte ho tedy plánovat znovu. Vy si jen určíte v který den a v kterou hodinu se má publikovat. Nahrajete nachystané články, návody, příspěvky a pokud jich máte 30, jak jsem psala výše, začnou se publikovat jeden po druhém. 31. týden začne plánovač zase od 1. příspěvku. Voilá perpetum mobile na obsah je na světě.
TIP č. 4: Nedělejte práci, kterou nemusíte, pořád dokola! Udělejte ji jednou a následně už jen zkontrolujte a případně aktualizujte. V případě nemoci nebo dovolené, naplánované příspěvky běží, aniž byste do toho zasahovali.
Pokud máte sezonní příspěvky (Vánoce, Velikonoce) nebo prodejní kampaně, můžete si naplánovat, že chcete určitý obsah publikovat jen od – do.
Do teď jste vše museli plánovat znovu a znovu. V SQ to nahrajete jen jednou a následně jen změníte skupinu a datum.
TIP č. 5: Začněte tvořit obsah na sítě efektivně. Zainvestujte do nástrojů, které vám ušetří čas a v tomto případě i vydělají peníze. Protože pokud vám opakovaně přivádí lidi na článek nebo upozorňují na magnet, zvyšuje se databáze a počet objednávek.
A to přece jde. Využívat ověřených strategií – vydělávat online, abyste mohli být offline.