Jak začít podnikat a vydělávat na Facebooku

Facebook je největší sociální síť na světě, která neustále roste. Tím, že vznikla jako první, má velký náskok před ostatními co se týče funkcí a neustále přibývají nové. Což ještě více Facebooku nahrává.

Facebook nejlépe funguje jako celek, tzn. správné propojení a vzájemné využití profilu, fanpage i skupin dohromady.

Po půl roce, kdy jsem se začala zajímat o online marketing, jsem za měsíc na Facebooku vydělala přes 144 000 bez reklamy a databáze. Ale bylo potřeba vědět, jak Facebook funguje a naplno toho využít.

Facebook opravdu není za zenitem, pořád je to $ociální síť číslo 1.

Jak tedy začít podnikat na Facebooku?

  1. Tvorbou důvěryhodného profilu, který podporuje váš byznys, zároveň vede lidi, kam potřebujete, ale zároveň chrání vaše soukromí. Přidáváním správných a vhodných příspěvků, podpoříte růst vašeho byznysu.
    Kdy naposledy jste se na něco vašich přátel zeptali? K čemu? Potřebujete rozvířit diskuzi, aby komentovali, tak se jim začne ukazovat více vašich příspěvků a to i z fanpage nebo skupin, které máte společné.

  2. Založením fanpage, která vám díky správnému používání přinese výsledky a nebude jen žroutem času. I když jste podnikatelé, neustálým prodejem lidi otrávíte a přestanou vás sledovat. Zajímejte se o ně, sdílejte s nimi své myšlenky, vize, plány. Dávejte jim obsah, který budou milovat.

Co tím získáte? Věrné fanoušky a zákazníky, kteří budou komunikovat, likovat příspěvky a sdílet je dále k dalším potencionálním zákazníkům. A tak budete mít dosahy i 30 000+ bez reklamy. Tzn. větší návštěvnost webu nebo lidi vám píší rovnou do zpráv na Facebooku.

I bez reklamy mohou být vaše dosahy desetitisícové.

3. Vytvořením komunity (skupiny), které předáváte hodnotný obsah. V rámci skupiny, komunikujete spolu navzájem, dokážete poradit a vyřešit jejich problém. Díky hodnotnému obsahu, vybudovanému vztahu a důvěře je komunita následně ochotna koupit si váš produkt nebo službu. Skupina nemá sloužit primárně jako prodejní kanál, ale jako místo, kam se lidi rádi vracejí.

Založit si profil, fanpage a skupinu je jedna věc, ale vše správně propojit a umět to správně používat věc druhá. Většina podnikatelů má všechno, ale výsledky jsou mizerné. Naopak jim to žere jen čas a peníze nikde. A přitom to není žádná věda. Zjistila jsem, že většina podnikatelů to zbytečně komplikuje a hledá v tom složitosti. Ale oni tam nejsou.

Jak jste na tom vy?

Na Facebooku teprve začínáte nebo se na něm pohybujete už dlouho, ale stále se neorientujete v tom, co je co?
Nerozumíte tomu, proč mít fanpage a zda mít ještě i skupinu?
Jaký je mezi tím rozdíl?
Jaké příspěvky dávat na fanpage a jak pracovat se skupinou?

Nezahlťte se a nechtějte všechno hned

Pokud s podnikáním začínáte a s FB se teprve seznamujete v rámci byznysu, nezakládejte si všechno. Budete z toho zmateni a spíš než výsledky se dostaví frustrace. První co určitě udělejte, zaměřte se pořádně na profil, protože ten vás provází všude. A dají se s ním dělat divy. Takže vydělávat můžete začít i bez stránky a skupiny.

Pokud už jste pokročilý, i tak doporučuji jednou za čas zrevidovat váš profil, protože Facebook neustále přidává nové funkce a profil je silný marketingový nástroj. A neprávem opomíjený. Chápu, že ho možná chcete mít soukromý. Tak právě proto ho vytuňte, abyste zájemce poslali tam, kam potřebujete. A nepřicházeli zbytečně o zákazníky a objednávky!

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích. Ukáže Ti, jak recyklovat a automatizovat obsah, odesílat zprávy s nabídkou magnetu nebo placených věcí při reakcích na Tvé příspěvky na sítích a jak mít objednávky každý den díky funnelům.
Komentáře