Chci se Ti omluvit, že Ti ne vždy a ne hned odpovím na Tvé zprávy. A taky, že Ti budu tykat. Má to svůj důvod. Chci být upřímná a formálnost nechat stranou.
Online je skvělá věc. Najdeš, objednáš, nakoupíš kdykoli a kdekoli. 24 hodin denně. Vyhledávače vyhledávají, e-shopy šlapou jako hodinky, platební brány přijmou Tvé peníze v jakoukoli denní dobu. Další nástroje Ti pošlou přístupy do kurzu, PDF materiály, …
No, jo, milý zákazníku, jenže někdy něco nedojde, jak má nebo spíš to spadne do spamu a Ty to přehlédneš. Nebo máš nějaký dotaz. A jsi na Facebooku a sleduješ danou firmu, značku, online podnikatele. A oni mají firemní stránku, tak jim pošleš zprávu. Čekáš, čekáš. 10 minut nic. Půl hodiny. Nic. Nevadí, online podnikatel má přece ještě osobní profil. A tak napíšeš do Messengeru. Na to přece už musí odpovědět!
Proč jako neodepíše, vždyť svítí zeleně!
Online podnikatel není robot. Je jen člověk a i když má nastaveno mnoho procesů na automat, nesedí u počítače 24 hodin denně. Možná si myslíš, že by měl být k dispozici. Jsi zákazník, jsi pán. Dal jsi mu své peníze. Není, nebude a ani nemůže.
Přiznám se za sebe, že někdy toho mám už plné zuby a vědomě ignoruji soukromé zprávy. A nevěřím svým očím, když najdu v Messengeru zprávu v neděli v půl 10 večer: „Psala jsem vám před půl hodinou mail a ještě jsem nedostala odpověď.“ Prosím?!
„By se zas tak moc nestalo, kdyby mi odpověděl/a!“
No, víš, Ty nejsi sám, ono těch dotazů je za den třeba 30. A když začneme dělat sekretářku, nezbude nám čas na tvoření obsahu, které najdeš zdarma na blogu, sociálních sítích a na tvorbu kurzů, které Ti pomohou vyřešit Tvé problémy.
Vymačkaný citrón toho ze sebe moc nevydá
Není to neúcta k Tobě. Naopak. I my online podnikatelé jsme jen lidi. Máme své rodiny, koníčky, limity a musíme dobít baterky a energii, abychom Ti mohli poradit a pomoci podle našich nejlepších možností. Abychom Tě neodbyli jen tuctovou radou, která by neměla žádný efekt a byla by tak zvaně „vlk se nažral a koza zůstala celá“.
Je to úcta k Tobě, ale i k nám samotným. Abychom nevyhořeli. Navíc pokud jsi impulzivní jako já, tak ve chvíli, kdy jsi dotaz napsal, už Ti Tvá hlava dala odpověď a mě už vůbec nepotřebuješ.
Jsme Tvoji rádci, průvodci, koučové, mentoři, ale někdy je pro Tebe mnohem užitečnější si chvilku potrápit hlavu, pročíst si text ještě jednou, video si pustit pomaleji a plně se na něj soustředit. Než psát zprávu, že Ty to tam nemáš. Věř, že máš. Mají to tam všichni, to tlačítko se nevypařilo z Tvého videa.
Telefonní číslo by nebylo?!
Ne, vážně nebylo. Napiš dotaz, odpovíme. A ideálně ho napiš na nějaký kontaktní e-mail, protože mnoho podnikatelů má své asistentky, které vyřizují 90 % dotazů a od ní odpověď přijde rychleji a přesněji. Pokud usoudíme, že opravdu by byl lepší rychlý telefonát, spojíme se třeba přes Messenger, ale ve většině případů je telefonní číslo svaté. To mají jen zákazníci, kteří si zaplatili naši individuální VIP péči.
Vím, často podnikáš ke své práci
A tak máš čas na kurzy a podnikání po večerech nebo o víkendu a když se zasekneš a nevíš, jak dál, zbrzdíš se a zbytečně stojíš.
Pokud se Ti toto stane, napiš svůj dotaz do skupiny, kde jsou lidé, kteří pravděpodobně danou věc řešili, jsou ve stejném kurzu a tímto krokem si už prošli a popros o radu. Velmi často dostaneš odpověď během chvilky od více lidí a jako bonus více úhlů pohledů, několik dalších nápadů, které by Tebe samotného ani nenapadli.
Než psát zprávu do Messengeru na soukromém profilu je mnohem efektivnější následující 6 Zásad:
Jsme online, ale ne pořád. Děkuji, že jsi trpělivý a chápeme se. V obchodě Ti taky neotevřou 5 minut po zavíračce, protože sis uvědomil, že nemáš mlíko k zítřejší snídani.
Jsi podnikatel a potřebuješ skupinu, kde se můžeš zeptat, když se ve svém podnikání zasekneš?
Přidej se do skupiny NEVZDÁVÁME SE.
A nenech si ujít žádné novinky, články a živá vysílání, která Ti pomohou v Tvém podnikání.
Přihlas se k odběru zpráv na Messengeru.