Děláte na Facebooku soutěže? A dodržujete pravidla?

Facebook je ráj soutěží. Narazíte na ně na většině firemních stránek.

Ale vymyslet opravdu dobrou soutěž, která zaujme, přivede nové fanoušky a zákazníky, není až taková sranda. Proto jsou všechny na stejné brdo. Nabídnout produkty, podmínit soutěž like na příspěvku a sdílením.
99 soutěží ze 100 takto vypadá.

Že mnoha lidem tyto soutěže nefungují, je jedna věc. Proč to tak je, na to se zaměříme v některém z příštích článků.

Mnohem větší problém je časté porušování pravidel a zásad komunity Facebooku. Díky porušení můžete mít problémy ohledně blokace. Nestraším vás jen tak pro nic za nic. Řešila jsem zrovna před 14 dny s klientkou. Takže to neberte na lehkou váhu!

Co musí obsahovat příspěvek týkající se vaší soutěže:

S checklistem budete mít jistotu,
že jste na nic nezapomněli.
  1. oficiální pravidla – nemusí být přímo na FB, ale můžete lidi odvést na svůj web, kde bude jejich celé znění
  2. podmínky účasti v soutěži (věk, bydliště)
  3. upozornění, že propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována či spravována společností Facebook ani s ní spojena
  4. prohlášení, že FB nemá žádné závazky vůči soutěžícím a výhercům
  5. doporučujeme doplnit informace ohledně ochrany osobních údajů, upozornit, že zapojením do soutěže souhlasí výherce se zveřejněním svého jména v případě výhry na vaší fanpage

A to není ještě všechno. Abyste na nic nezapomněli, stáhněte si checklist, kde si vše odklikáte. Nemusíte ho ani tisknout, jde zaškrtávat v pc. A tak ho budete mít k dispozici u každé nové soutěže.

Zahráváte si s blokací od Facebooku, pokud:

Soutěže na Facebooku mají svá pravidla.
  1. vyhlašujete soutěž na vašem osobním profilu – soutěže mohou být spravovány pouze na stránkách (fanpage), ve skupinách, událostech nebo v aplikacích na Facebooku
  2. podmiňujete účast v soutěži těmito podmínkami:
    * „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vaší timeline“
    * „sdílejte na timeline přátel“
    * „pokud se chcete zúčastnit, označte v tomto příspěvku svoje přátele“

Nezapomeňte přesně definovat podmínky soutěže

Ať si z účastníků zbytečně neuděláte hejtry a vše si zbytečně nepokazíte:

  1. * soutěžící musí vědět, o co se hraje
  2. * datum a čas ukončení soutěže 
  3. * jak, kdy a kde bude soutěž vyhodnocena a zveřejněna jména výherců – nezapomeňte, že jménem fanpage nemůžete výherci napsat, pokud s vámi přes zprávy doposud nekomunikoval. Proto je vhodné, upozornit, že si výhru musí pohlídat. Psát jim ze soukromého profilu na soukromý profil je trošku problém, protože zprávy padají do žádostí o zprávy a mnoho lidí o tom neví.
  4. co mají soutěžící udělat, aby se kvalifikovali do soutěže (komentovat, vložit fotku, napsat zprávu, …)
  5. * co se stane, pokud se výherce neozve, zda budete losovat náhradníky nebo výhra propadne
  6. určitě je dobré doplnit, že výherce nemá nárok na kompenzaci výhry formou peněz
Neznalost neomlouvá.
Že jste nevěděli, FB nezajímá!

Jo, zdá se to jako opruz, je to opruz, ale udělejte to, až budete pořádat svoji soutěž na fanpage.

Že to nikdo nedělá, že pravidla porušují všichni?! Hmm.
Chcete být jako všichni a pak se divit, že vám FB zablokoval fanpage a přišli jste o několik let práce?! Dodržujte pravidla, chráníte si svůj vlastní zadek, pověst a podnikání.

Pravidla Facebook s nepřesnou pravidelností mění, takže občas mrkněte na jejich podmínky ZDE, zda stále ještě platí výše zmíněné.

Mějte vaše soutěže v pořádku, stáhněte si CHECKLIST, díky kterému se vám nestane, že by vám hrozily problémy nebo blokace od Facebooku.

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích. Ukáže Ti, jak recyklovat a automatizovat obsah, odesílat zprávy s nabídkou magnetu nebo placených věcí při reakcích na Tvé příspěvky na sítích a jak mít objednávky každý den díky funnelům.
Komentáře