Někdo by mohl říct, že žádný, že se jedná v obou případech o cestu zákazníka. A má vlastně pravdu. Ale v tom druhém případě je ta cesta mnohem kratší.
Funnel, neboli v češtině trychtýř, je proces od prvního kontaktu s vaší značkou až po konečný nákup.
Každá fáze funnelu představuje určitou fázi v cestě zákazníka, kdy se postupně zužuje počet zákazníků, kteří pokračují do další fáze.
Tento lety ověřený funnel funguje, ale s každým e-mailem po stažení magnetu otevíratelnost klesá a čím později se prodává, tím menší je konverze.
Prodejní funnel je mnohem užší a zaměřenější. Nečeká s prodejem až do e-mailu.
Magnet je v cestě zákazníka důležitý prvek, má navnadit a přilákat potenciální zákazníky.
Je to jako ochutnávka v obchodě.
Dostanete vzorek, abyste si pak odnesli domů celé balení.
Je tady zastaralé přesvědčení, že na studené kontakty nelze prodávat, že je to nátlak.
Je to blbost.
Vy přece zákazníkovi nedržíte nůž na krku a neříkáte mu: “Musíš koupit”, ale “Mám tu pro Tebe něco zajímavého. Chceš to?”
A je už na něm, jestli řekne ano nebo ne. Nejen z vlastní zkušenosti vím, že tento způsob funguje výborně.
Ženy, které se mnou spolupracují a učím je využívat efektivně prodejní funnely jsou překvapené, jakých výsledků dosáhly ve velmi krátkém čase. Jako třeba moje klientka Mirka.
Pokud neprodáváte hned po magnetu, můžete se obrat o značné množství peněz.
Navíc, rozhodujete za potenciální zákazníky, zda chtějí nebo nechtějí nakupovat.
Pokud někdo klikne na váš příspěvek nebo reklamu, znamená to, že má problém a je připravený ho právě v tuto chvíli řešit. Pokud jim tuto možnost odepřete a prodáváte až v pozdějších fázích, můžou si nalézt řešení jinde a váš e-mail již nebude relevantní.
Zároveň je důležité si uvědomit, že pokud chcete prodávat celý rok, neměli byste se spoléhat jen na jednorázové kampaně. A je taky důležité, aby vaše reklamní strategie nebyla závislá jen na vašich vlastních prostředcích.
Chcete to zažít i vy? Přihlaste se do dalšího kola Funnel mentoringu.
Díky prodejním funnelům jsem od začátku roku v plusu více jak 480 tisíc, které bych bez funnelů neměla. Tak neváhejte a připojte se k milovnicím funnelů na mentoring.
Protože až si jeden nastavíte, už budete uvažovat o dalším. Je to závislost a neskutečný klid, když vidíte, že peníze chodí každý den a ne jen v době kampaně.