Ale kdepak. Opravdu A-I-D-A-M. Nezbytná součást každého podnikání, bez které jste prostě nahraní a můžete to zabalit. Jako vážně.
A-I-D-A-M jsou počáteční písmena 4 anglických slov, na která můžete narazit v článcích o marketingu. To páté M jsem si dodala já. Protože je velmi důležité a aby se (vám) to lépe pamatovalo. Ráda si věci zjednodušuji. Když ovládnete těchto pět písmen, máte v byznysu téměř vyhráno.
A jako attention ⇒ upoutat POZORNOST
„Pozor, pozor, na druhou kolej přijíždí vlak.“ Popravdě už je to dost ohrané, měli by to změnit, protože už je nikdo neposlouchá. A přesně tak to funguje u zákazníků. Když nebudete zajímaví, ve změti reklam se prostě ztratíte.
Buďte jiní! Buďte zábavní! Buďte tvůrčí! Buďte nepřehlédnutelní!
Pomozte si sloganem, grafikou, obrázkem, videem, …
Ale stále se držte poselství, které chcete sdělit.
Vyvolejte ZVĚDAVOST, aby klikli. Jinak je pohltí jiný obsah a ztratíte je.
I jako interest ⇒ zajistěte si ZÁJEM
Zákazník zbystřil a teď je potřeba ho neztratit hned v úvodu vaší nabídky. První pohled a dojem není důležitý jen u lidí, ale i u článků, inzerce nebo příspěvků na Facebooku.
Nejprve podchyťte problém zákazníka. Musí se vžít do situace a říci si: „Tady mě znají. Jak to sakra mohou vědět? Přesně to se mi děje.“ A krásně tak přecházíme k následujícímu kroku.
D jako desire ⇒ nejlépe palčivá TOUHA
Zákazník už ví, že vy víte. Že znáte jeho problém a už nedočkavě čeká, že mu dáte řešení. A taky, že ano. Váš produkt nebo službu!
Možná ještě váhá a pochybuje a od toho jste tu vy, abyste mu dali pádné argumenty a důvody, aby koupil. A víte, jaké to jsou?
Něco, co jeho život zjednoduší, zlepší, ulehčí, pomůže mu od problémů, které jste nastínili na začátku.
Bez ohledu na cílovku zákazníci vždy mají 2 důvody ke koupi. Morální a ekonomický. Chtějí být lepší a zároveň myslí na sebe, co jim to přinese.
A jako action ⇒ je potřeba to završit AKCÍ, tzn. kliknout na tlačítko
Nemusí to být vždy koupit, může to být registrace k webináři, stažení magnetu, každopádně jste ho dovedli tam, kam jste potřebovali, tak si to nyní nezkazte nějakými kudrlinkami, omáčkami a nejasnostmi.
Dejte mu jasně najevo, co má udělat. OPRAVDU JASNĚ! Lidi jsou nevyzpytatelní, takže ideálně přesně napsat, co mají udělat. „Přihlaste se na webinář kliknutím na tlačítko.“ A na tlačítko jednoznačné nápisy. „Koupit.“ „Zarezervovat si termín.“
Žádné „vložíme do košíčku“ nebo „dáme si kávičku a u konzultace si o tom popovídáme“.
Pokud s nimi komunikujete v chatu na automat a potřebujete, aby klikli na tlačítko, buďte ještě důraznější. Nebo vám místo klikání na tlačítko, budou odepisovat a chatbot nebude vědět, co má udělat.
M jako must pay (must have) ⇒ poslední krok MUSÍ TO MÍT, chce to tak moc, že zaplatí, přijde na webinář, …
Určitě to sami znáte. Uděláte objednávku, není možnost platby kartou nebo ji zrovna nemáte po ruce a zapomenete.
To samé zákazník. Připomeňte mu v upomínkovém e-mailu nebo ve zprávě v chatu, proč se rozhodl si produkt/službu koupit. Jaké důvody ho vedly k tomu, aby se přihlásil na webinář. Co vše najde, dozví se a pomůže mu vyřešit váš magnet, který si nechal poslat, ale ještě ho nestáhl a neotevřel. Jaký bude jeho život, když si produkt/službu pořídí.
Opět vyvolejte zájem, potřebu a akci k zaplacení objednávky.
Je to jednoduché, že? Zapamatujte si slovo AIDAM, když budete psát na sítě, e-mail nebo článek, nezapomeňte na něj.
Znali jste zkratku AIDA(M)?
A co vám dělá největší problém při psaní článků, inzerátů nebo příspěvků?
Pokud jsou to nápady na příspěvky, stáhněte si zdarma aplikaci Succesmind, kde najdete tipy na příspěvky na sociální sítě, a tak už nikdy nebudete bezradní, co zase na ty sítě dávat. Aplikace vám navíc eviduje, na jakou sociální síť jste příspěvek dali a zda to byl klasický příspěvek, reel nebo story.
Ale pozor!
Neomezujte se jen na příspěvky, tipy vám mohou sloužit i jako inspirace na reels, e-maily nebo na články.
V aplikaci najdete více jak 15 oborů (finance, krása, zdraví, drogerie, MLM nábor, …) a u každého 5 témat. Obory budou nadále přibývat.