Je pro podnikání lepší Facebook stránka nebo skupina?

Facebook stránka versus Facebook skupina: Co je pro podnikání efektivnější?

Na tuto otázku odpovídám několikrát týdně.

Tak je na čase vysvětlit, jak to vidím a učím já. A dělat a učit to budu i dále, dokud Facebook něco markantně nezmění. Protože to prostě přináší výsledky!

Abyste byli na FB úspěšní, musíte v prvé řadě pochopit, jak funguje jako celek. Co je pro vás vhodné a co bude jen ztráta času. Vážně zvládnete spravovat skupinu? Vždy je lepší dělat jen jednu věc pořádně, než několik blbě.

Facebook stránka = business page = fanpage (FP)

Píše se správně FAN jako fanoušci, ale to fun si i tak dobře zapamatujte, protože na vaší fanpage by mělo být i to fun = zábava.
FP má primárně sloužit k byznysu a nahradit tím profil, který naopak nemá o byznysu vůbec být (dle pravidel a zásad komunity). Jenže lidé se chodí na Facebook hlavně bavit. Pokud vaše fanpage bude jen o byznysu, moc fanoušků mít nebudete.

Že máte 1.500, nebo dokonce 10.000 fanoušků?
Super! A jak vypadají čísla? Like, komentáře, sdílení a hlavně ta finanční čísla?

Máte 10, 15 like? Pokud lidé nelikují, ale nakupují, kontaktují vás a vy vyděláváte, skvělé! Liky nejsou všechno a nevyjadřují úspěšnost a finanční obrat firmy, ale dost se z toho dá vyčíst.

Jak k fanpage přistupuji já

Pro mě fanpage = virál. Chci, aby na ní byly hlavně příspěvky, které se budou dál šířit. Lidi je budou rádi sdílet do skupin a k sobě na profily. A vůbec mi nevadí, že to není moje cílová skupina, protože oni mají mezi svými přáteli mou cílovou skupinu. A já se chci a potřebuji dostat mezi co největší množství lidí. A to by mělo být i vaším cílem.

Vysoké dosahy můžete mít
i bez reklamy

Budovat povědomí o vaší značce. O tom, že existujete.

Takže na fanpage mají své místo vtipy, citáty, otázky, hádanky, mýty z vašeho oboru a tipy. Díky této strategii není problém, aby byl váš organický dosah (bez reklamy) 30 000+ nebo i více.

Samozřejmě je potřeba, aby lidé na vaší stránce našli, čemu se věnujete, s čím jim můžete pomoci. Snažte si i vtipy přizpůsobit vašemu oboru. Citáty jsou fajn, ale doplňte je svojí myšlenkou, proč zrovna zmiňujete tento citát.

U mě najdete vtipy, citáty, videonávody, články ohledně Facebooku, MLM, podnikání a samozřejmě i prodej produktů nebo pozvánky na živá vysílání.

Skupina je komunita stejně smýšlejících lidí zajímající se o stejné téma

Oproti tomu skupinu mám zaměřenou na podnikání, věnuji se tam Facebooku a MLM a zvu do ní (a vím, že se do ní přidávají) pouze zájemci o podnikání.

Skupina je komunita lidí, kteří se zajímají o nějaké dané téma. Řeší podobné problémy, mají společnou řeč, slovník a některým věcem rozumí jen oni.  Znáte to – magnet, marketingový plán, upsell, konverze, copywriting, algoritmy, … , když to vyslovíte doma, koukají na vás jak na blázna.

Oproti fanpage v mé skupině citáty a vtipy nenajdete vůbec.
Ale naopak jsou zde videonávody, rady, otázky, díky kterým si podnikatelé uvědomují souvislosti. Je zde zpětná vazba a pomoc, která je posouvá dále, aby byli úspěšnější ve svém podnikání díky Facebooku a dalším aplikacím. Dělám živá vysílání a poskytuji své služby a produkty pro podnikatele.
Neříkám, že ve vaší skupině nemůžete dát citát, ale ze skupiny se vám už nebude šířit dále.

Ve skupině se více buduje vztah. Rychleji se buduje důvěra mezi vámi a zákazníkem. Ale nesmí být jen o prodeji. To pak docílíte přesný opak.

Mít či nemít?! Toť čistě na vás

Rozumět FB = méně práce, více peněz

Obojí má svá specifika a skvěle podporuje podnikání.
A otázka tedy nezní, co je lepší, ale jak mít obojí a využít to na maximum.

Tento princip funguje skvěle napříč obory, i když se samozřejmě najde pár výjimek, kdy skupina není potřeba. Nemohu přesně specifikovat, na to potřebuji znát více váš obor.

Každopádně lidi jsou ve skupinách otevřenější a více se zapojují. Protože určitě více jak 90 % skupin je uzavřených a členové mají pocit větší anonymity a soukromí oproti fanpage, která je veřejná.

Jak bylo řečeno, rozdílů je mnoho a obojí se dá využít skvěle pro vaše podnikání.
Facebook je největší sociální síť současnosti a je podnikatelům zaslíbená! A tak je nutné Facebooku rozumět! Jinak na něm jen prokrastinujete, „vykecáváte se“ s přáteli a připravujete se o čas a svoje peníze!

Pochopte FB jako celek a snáze se vám budou vymýšlet a plánovat příspěvky, když budete vědět, co kam dávat a jak zaujmout.

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích. Ukáže Ti, jak recyklovat a automatizovat obsah, odesílat zprávy s nabídkou magnetu nebo placených věcí při reakcích na Tvé příspěvky na sítích a jak mít objednávky každý den díky funnelům.
Komentáře