Ráda vysvětluji podnikání na příkladech, abyste dobře pochopili souvislosti.
Základem je vědět, co chcete chytat, jakou konkrétní rybu a kde ji najdete (cílový zákazník). Pokud to nevíte, nahodíte a kolem plave spousta ryb (zákazníků), ale ani jedna nereaguje, protože ji váš produkt vůbec nezajímá. Štika je dravec, na rohlík ji prostě neulovíte.
Chytrý, úspěšný a trpělivý rybář (podnikatel) se vzdělává a na ryby se připraví. Zjistí si, co mají rády.
A začne jim házet návnadu (magnet) a opakovaně si je zakrmováním (hodnotný obsah) připravuje na to, že právě on je ten, kdo pro ně má, to co chtějí. V případě zákazníků i to co potřebují a co jim pomůže vyřešit problém.
Pravidelným zakrmováním je naučí chodit na stejné místo (fanpage, skupina, ale hlavně e-mail – databáze). A pak jim nabídne háček s větší návnadou (placený produkt), na který se ryba chytí.
Stačí mu jeden prut, protože ryby jsou na dané místo zvyklé, znají druh návnady a vyhledávají ji. A protože je jich tam spousta, tak chytrý rybář chytá jednu za druhou.
Ryby už ví, co od rybáře očekávat, že jim dá to, co jim nejvíce chutná, pomáhá. Ví, že jim jeho jídlo dělá dobře, že prospívají. A Pokud dobře vnímáte svou komunitu, sama vám řekne, co si od vás rádi koupí. Protože už s vámi nějaký problém vyřešili a chtějí víc. A rádi zaplatí právě vám.
Netrpělivý rybář nezakrmuje a rovnou nahodí 10 prutů (10 reklam). Jo, něco se chytne, ale žádná sláva. Ryby totiž tohle jídlo (produkt) neznají a neví, že je to to, co chtějí a potřebují. A tak se chytí jen malý zlomek, ale málokdy se vrátí.
1) magnet (návnadu) + budovat databázi
2) vědět, kdo je váš cílový zákazník (s čím mu pomůžete)
3) budovat vztah a důvěru
Pokud zásobujete své fanoušky a zákazníky kvalitním obsahem, který jim pomáhá, máte s nimi vybudovaný vztah, nebudou váhat si váš produkt koupit.
Chcete svůj vlastní magnet, abyste nemuseli zákazníky nahánět?
Chcete se naučit zakrmovat?
Udělat si lahodnou návnadu a začít budovat databázi?
Vytvořte si vlastní magnet.
Ne, nebojte se, nebudeme psát sáhodlouhé e-booky. Jsem ráda efektivní a magnet se dá vytvořit za jedno odpoledne. Zdatnější podnikatel to zvládne i za hodinu.