Jak budovat databázi aneb co má rybaření společného s podnikáním

Ráda vysvětluji podnikání na příkladech, abyste dobře pochopili souvislosti.

Pokud chcete rybařit (podnikat), musíte se připravit.

Základem je vědět, co chcete chytat, jakou konkrétní rybu a kde ji najdete (cílový zákazník). Pokud to nevíte, nahodíte a kolem plave spousta ryb (zákazníků), ale ani jedna nereaguje, protože ji váš produkt vůbec nezajímá. Štika je dravec, na rohlík ji prostě neulovíte.

Chytrý, úspěšný a trpělivý rybář (podnikatel) se vzdělává a na ryby se připraví. Zjistí si, co mají rády.
A začne jim házet návnadu (magnet) a opakovaně si je zakrmováním (hodnotný obsah) připravuje na to, že právě on je ten, kdo pro ně má, to co chtějí. V případě zákazníků i to co potřebují a co jim pomůže vyřešit problém.

Pravidelným zakrmováním je naučí chodit na stejné místo (fanpage, skupina, ale hlavně e-mail – databáze). A pak jim nabídne háček s větší návnadou (placený produkt), na který se ryba chytí.

Stačí mu jeden prut, protože ryby jsou na dané místo zvyklé, znají druh návnady a vyhledávají ji. A protože je jich tam spousta, tak chytrý rybář chytá jednu za druhou.

Zákazník si často o produkt doslova řekne sám.

Ve finále ani není potřeba vymýšlet produkty,
stačí jen vnímat své fanoušky a zákazníky.

Ryby už ví, co od rybáře očekávat, že jim dá to, co jim nejvíce chutná, pomáhá. Ví, že jim jeho jídlo dělá dobře, že prospívají. A Pokud dobře vnímáte svou komunitu, sama vám řekne, co si od vás rádi koupí. Protože už s vámi nějaký problém vyřešili a chtějí víc. A rádi zaplatí právě vám.

Netrpělivý rybář nezakrmuje a rovnou nahodí 10 prutů (10 reklam). Jo, něco se chytne, ale žádná sláva. Ryby totiž tohle jídlo (produkt) neznají a neví, že je to to, co chtějí a potřebují. A tak se chytí jen malý zlomek, ale málokdy se vrátí.

Chcete být v podnikání úspěšní?
Ještě než začnete prodávat, potřebujete 3 základní věci:

1) magnet (návnadu) + budovat databázi
2) vědět, kdo je váš cílový zákazník (s čím mu pomůžete)
3) budovat vztah a důvěru

Pokud zásobujete své fanoušky a zákazníky kvalitním obsahem, který jim pomáhá, máte s nimi vybudovaný vztah, nebudou váhat si váš produkt koupit.

Chcete svůj vlastní magnet, abyste nemuseli zákazníky nahánět?
Chcete se naučit zakrmovat?
Udělat si lahodnou návnadu a začít budovat databázi?

Vytvořte si vlastní magnet.
Ne, nebojte se, nebudeme psát sáhodlouhé e-booky. Jsem ráda efektivní a magnet se dá vytvořit za jedno odpoledne. Zdatnější podnikatel to zvládne i za hodinu.

Byznys mentorka, stratég v oblasti budování značky na sociálních sítích, automatizace a recyklace obsahu na sítích, automatizace prodeje a prodejních funnelů; mentor MLM online bez spamu
Komentáře